تور مسكو, تور روسيه تور مسكو, تور روسيه .

تور مسكو, تور روسيه

آداب و رسوم مردم روسيه

مردم روسيه

 

روسيه با هفده ميليون كيلومتر مربع مساحت، بزرگترين كشور دنيا و هفتمين كشور پرجمعيت جهان است. زبان رسمي مردم روسيه روسي است، اما در بسياري از قسمت هاي كشور، زبان تركي زبان دوم است. شهرهاي مسكو و سنت پترزبورگ از گران ترين شهرهاي جهان هستند. مسكو كه نام آن برگرفته از نام رود «موسكوا» است، با تاريخي هشتصد و پنجاه ساله، پايتخت كشور روسيه و يكي از بزرگترين شهرهاي حال حاضر اروپا است. جمعيت مسكو بيش از سيزده ميليون نفر است. بسياري از مردم مسكو مي توانند به زبان انگليسي صحبت كنند و در اين شهر حدود دويست كليساي فعال وجود دارد. شهر سنت پترزبورگ، دومين شهر بزرگ روسيه پس از مسكو مي باشد. امروزه اين شهر يكي از مهم ترين شهرهاي فرهنگي، علمي و صنعتي روسيه بوده و با داشتن صدها موزه و نمايشگاه، آثار هنرمندان، شعرا، نويسندگان و موسيقي دانان بزرگ روسيه و جهان را در خود جاي داده است.

هرساله گردشگران زيادي براي بازديد از جاذبه هاي گردشگري دو شهر مسكو و سنت پترزبورگ اقدام به خريد تور روسيه مي كنند.

آداب و رسوم مردم روسيه

در روسيه معاصر كمتر چيزي از فرهنگ عاميانه گذشتگان باقي مانده است، با اين وجود برخي از جشن ها و فستيوال هاي قديمي مردم روسيه همچنان پابرجا مانده است. يكي از آن ها جشن خداحافظي با زمستان است كه به نام «ماسلنيتسا» شهرت يافته است. در بين غذاهاي روسي هيچ يك از غذاها به اندازه «بليني» محبوب نبوده است. بليني تمام عمر شخص از تولد تا پايان عمر را همراهي مي كند، و سنت ها و مراسم زيادي با بليني در ارتباط است.

فرهنگ مردم روسيه

فرهنگ وآداب و سنن روسي آميخته اي از زندگي اسلاوهاي شرقي، كليساي ارتدكس و تا حدودي تأثير پذيرفته از فرهنگ اروپايي است. روسيه كشوري اروپايي هست و درعين حال نيست. ريشه هاي اين فرهنگ يك پاي در شرق و يك پاي در غرب دارد. ادبيات روسي يكي از غني ترين ادبيات جهان و داراي شاهكارهاي جاوداني است. عصر طلايي ادبيات روسي كه در دوران پتر كبير آغاز شده بود و در سال هاي ۱۸۱۵ تا ۱۸۳۰به اوج خود رسيد، بزرگترين شاعر روسيه يعني «الكساندر پوشكين» را خلق نمود. از شاعران و نويسندگان ديگر روس مي توان از «نيكولاي گوگول»، «ايوان تورگنيف»، «داستايفسكي»، «لئو تولستوي»، «آنتوان چخوف» و « ماكسيم گوركي» را نام برد.

در دوران شوري سابق تأكيد زيادي بر موضوعات علمي و تاريخي مي شد و به همين علت موزه هاي بسيار زيادي در زمينه هاي مختلف در اين كشور به وجود آمده است. همچنين علاقه مردم روسيه به موسيقي و هنر هاي نمايشي از جمله تئاتر و اپرا موجب شده كه در اقصي نقاط اين كشور مراكزي به اين امر اختصاص يابد. به علاوه سيرك هاي بزرگي در روسيه وجود دارد كه شهرت جهاني دارد.


برچسب: آداب و رسوم مردم روسيه، تور ارزان مسكو، تور تابستاني 95، تور تابستاني روسيه، رزرو آنلاين تور روسيه، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۸:۰۵ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :