تور مسكو, تور روسيه تور مسكو, تور روسيه .

تور مسكو, تور روسيه

مهم ترين مكان هاي گردشگري مسكو

كاخ

مكان هاي گردشگري مسكو

مسكو كه برخي هم آن را ماسكو مي خوانند يكي از پر جمعيت ترين شهرهاي روسيه است كه به مركزيت اين كشور شناخته مي شود. اين شهر زيبا در حالي كه بيش از ۱۱ و نيم ميليون جمعيت دارد به عنوان مهم ترين شهر و به صورت مركز سياسي، اقتصاي مذهبي و تاريخي و مالي و علمي آموزشي روسيه به حساب مي آيد. در اروپا اين مسكو است كه عنوان پرجمعيت ترين شهر در اين قاره به دوش مي كشد و از طرفي به عنوان ششمين شهر پرجمعيت دنيا لقب گرفته است.

شايد يكي از علل نامگذاري اين شهر، رودخانه اي باشد كه به همين نام در حال جوش و خروش است. يكي از مراكز ديدني در اين شهر، قلعه اي باستاني به نام كاخ كرملين است كه شهرت خاصي در روسيه و براي گردشگران دارد. جالب است بدانيد كه رئيس جمهور روسيه و قوه ي اجراييه ي اين كشور در اين كاخ سكونت دارند و زندگي مي كنند. خطوط عبور و مرور مرزي و غير مرزي در اين كشور و شهر، شامل ۴ فرودگاه است كه به همراه ۹ مترو و ايستگاه راه آهن توريست ها را بين كشورهاي مختلف جابجا مي كند.

توكيو بزرگترين ايستگاه متروي دنيا است كه البته بعد از آن در رتبه ي دوم اين مسكو است كه متروي ان با بيش از ۱۸۵ ايستگاه، بيشترين مسافر ها را جابجا مي كند.

رتبه ي كلان شهري مسكو در ميان شهرهاي مختلف از جهت آموزشي علمي نيز بسيار حائز اهميت است. از نظر امكانات ورزشي مسكو نيز بسيار خوب عمل كرده و در زمره ي شهرهايي بكار مي رود كه به ورزش اهميت مي دهند از اين رو از جهت ورزشي نيز در جايگاه قابل اهميتي در دنيا قرار دارد.

در اين شهر بزرگترين واگن هاي حمل و نقل توليد مي شوند.

براي اينكه آشنايي بيشتري با جاذبه هاي گردشگري مسكو پيدا كنيد، ما امروز در گردشگرها، به بررسي ليستي بلند بالا از مهم ترين مراكز توريستي مسكو پرداخته ايم. با ما همراه باشيد:

Red Square – ميدان سرخ

اگر در مسكو به دنبال بزرگترين و مركزي ترين ميدان باشيد قطعا ميدان سرخ را به شما نشان مي دهند. بايد بدانيد كه خيابان هاي اصلي منهي به بزرگراه ها در اين شهر نهايتا به اين ميدان ختم مي شوند. اين ميدان اگر چه حامل وقايع تاريخي زيادي است هم به عنوان قلب روسيه و هم قلب مسكو شتاخته مي شود.

Moscow Kremlin – كاخ هاي كرملين

كرملين به زبان روسي به معني قلعه ها و دژ هاي فراوان مي باشد كه همانطور كه قبلا گفته شد محل زندگي رئيس جمهور اين كشور مي باشد. در اين مكان ديدني، ۵ كاه و ۴ كليساي بزرگ و جامع قرار دارد كه ديوار بزرگ كرملين آن را محاصره كرده است. اين مكان كه در قرن ۱۹ زمان گذاري شده است به عنوان مكاني ۷۰۰ اطاقي شناخته اشده است. اگر مي خواهيد به ديدار كاخ كرملين برويد فراموش نكنيد كه براي ۵ شنبه ها برنامه ريزي نكنيد و با خودتان دوربين نبريد چرا كه عكاسي از داخل آن ممنوع مي باشد.

Cathedral of St.Basil – كليساي جامع سنت باسيل

كليساي جامع سنت باسيل نماد جاذبه هاي گردشگري روسيه است. همان گنبد هاي رنگي و زيبا كه در شب هاي تاريك به زيباي مي درخشد درست مكان كليساي سنت باسيل را به شما نشان مي دهد. زماني كه در قرن ۱۶ روسي ها در مقابل لهستاني ها به پيروزي رسيدند اين كليساي بزرگ به عنوان يك نماد زيبا از پيروزي ساخته شد. در مسكو سنت باسيل را به عنوان سمبل اين شهر مي شناسند كه در آن از هنر و معماري ارتدوكس استفاده شده است.

Moscow Metro – متروي مسكو

همانطور كه گفته شد مسكو از نظر مترو تقريبا حرف اول را مي زند، با اين حساب، متروي مسكو نيز بايد يكي از آثار ديدني در اين شهر باشد. گالري هنري كه در قالب اين مترو شناخته شده است، بسيار ديدني است. متروي زير زميني اين شهر كه در سال ۱۹۳۰ ساخته شده است، و ايستگاه هاي ان با عنواني به نام كاخ هاي مردم ايجاد شده است. جالب است كه كمي محو معماري هاي اين مترو شويد. در اين مكان مي توانيد نقش هاي برجسته ، حاشيه هاي زينتي ، سنگ هاي مرمر ، مجمسه هاي برنز ، شيشه هاي رنگي و موزاييك هاي زيبايي كه در ساخت آن بكار رفته است ديدن كنيد. در واقع كمي از شماي مد روم شرقي در اين مكان بهره برده شده است.

Tretyakov Gallery – گالري ترتياكوف

اگر به دنبال يك موزه ي تاريخي هنري در مسكو هستيد بايد سري به گالري يا موزه ترتياكوف بزنيد. در واقع در سال ۱۸۵۱ فردي به نام پاول ميخايلوويچ ترتياكوف كه بازرگاني روسي بود، با جمع آوري اين گالري در طول سال ها توانست اين اثر تاريخي و هنري را به نام خود ثبت كند.

Zero Kilometer Moscow – كيلومتر صفر مسكو

كيلومتر صفر مكاني در اغلب كشورها در پايتخت هاست كه از طريق آن فاصله ي ديگر كشور ها را با كشور مورد نظر مي سنجند اما دست قضا بر اين شده كه در روسيه و مسكو اين مكان به جاذبه اي گردشگري تبديل شود. مردمي كه از اين مكان ديدن مي كنند عقيده هاي جالبي دارند. توريست ها به اين مكان مي ايند و روي حلقه ي برنزي منتسب به آن مي ايستند و آرزو مي كنند و سكه اي از سمت شانه ي خود پرتاب مي كنند. اگر سكه بر روي اين دايره برنزي بيفتد خوشحال مي شوند كه آرزويشان برآورده مي شود. اگر مي خواهيد به مكان اين جاذبه برويد بايد به روبروي كليساي ايبريان برويد و در فاصله ي كمي كه از ميدان سرخ وجود دارد، از اين مكان ديدن كنيد.

Bolshoi Theatre – تئاتر بولشوي

اگر به هنرهاي نمايشي روسي علاقه داريد و كمي در مورد آن ها مخصوصا از نوع قديمي شان مطالعه كرده ايد بايد براي تئاتر بولشوي وقت بگذاريد. اين تئاتر كه از نوع قديمي و تاريخي تئاترهاي روسي مي باشد، محل اجراي اپرا و باله مي باشد.

Manege Square – ميدان مانژ

در پايين شهر مسكو نيز جاذبه هايي وجود دارد كه شما مي توانيد آن ها را ببينيد. مثلا ميدان مانژ يكي از جاذبه هاي پايين شهري روسيه و مسكو است. اين مكان از طريق خياباني به نام Tverskaya به ميدان سرخ مي رسد. اگر به اين مكان بياييد مي توانيد از طريق آن جاذبه هاي گردشگري بسياري ديگر نيز مشاهده كنيد كه از جمله آن ها مي توان به موزه تاريخي مسكو و باغ اسكندر ( الكساندر گاردن ) در جنوب ، مسكو مانژ در غرب آن و دانشگاه مسكو در شمال اين مكان تاريخي اشاره كرد.

Arbat street – خيابان آربات

خيابان هاي قديمي شهرها هميشه محل رفت و آمد توريست هاست. خيابان آربات مسكو نيز از اين قاعده مستثني نيست. شما مي توانيد اين خيابان را به عنوان قديمي ترين خيابان مركز روسيه بشناسيد و ببينيد. در اين خيابان انواع و اقسام فروشگاه هاي منتسب به هنر تصويري و موسيقيايي قرار دارد. بسياري از توريست ها براي خريد سوغاتي به اين مكان مي آيند و توصيه مي كنيم كه شما هم سري به آن جا بزنيد.

آسمان نماي مسكو – Moscow Planetarium

برخي از شهر ها داراي مكاني به نام آسمان نما و يا افلاك نما هستند. جالب است بدانيد كه بزرگترين افلاك نماي دنيا در مسكو قرار دارد كه البته طي دو سال در سال هاي ۱۹۲۷ تا ۱۹۲۹ ساخته شده است و به همين دليل از نظر قدمت نيز قديمي ترين آسمان نماي دنيا نام گرفته است.

اين مكان گردشگري در تمام روزها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب پذيراي توريست هاست. علاقمندان به علم نجوم به وفور در اين جا ديده مي شوند اما فراموش نكنيد در اغلب اوقات در روز هاي سه شنبه اين مكان براي پذيرش توريست ها، محدوديت دارد

Changing Of The Guards Ceremony – مراسم تعويض نگهبان

كاخ كرملين و ميدان سرخ دو بناي بسيار مهم در اين شهر هستند. اين دو مكان چنان اهميت دارد كه براي تعويض نگهبان هايش، بايد مراسم گرفته شود. هر سال درست در ماه هاي آورين تا اكتبر، ۲۰ بار نگهبان هاي اين مكان ها تعويض مي شوند كه اين تعويض ها طي مراسم ها و جشن هايي صورت مي گيرد.


برچسب: تور لحظه آخري روسيه، تور مسكو، جاذبه هاي توريستي مسكو، ديدني هاي مسكو، رزرو آنلاين تور مسكو، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۰۰:۲۹ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :